Positief & Sterk op het Werk

Werken in een hospitality-omgeving zoals een hotel, restaurant of bar kan extreem stressvol zijn. Uw gasten mogen daar niets van merken. Wilt u onder alle omstandigheden in staat zijn om kalm en helder te blijven? Tijdens de eendagstraining Positief en Sterk op het Werk leert u effectief om te gaan met veeleisende situaties.

Tijdens de training Positief en Sterk op het Werk leert u inzichten uit de cognitieve gedragswetenschappen toepassen. Hierbij spelen vooral de ‘kleine’ zaken een rol. Hoe staat u op? Met welk gemoed begint u aan de dag? Hoe gaat u om met het verkeer? En met een moeilijke collega? Wanneer is uw bakje vol en is het tijd om iets anders te doen? Hoe voorkomt u dat uw werk ook ’s avonds nog door uw hoofd maalt? Positief en Sterk op het Werk helpt u bij het vinden van antwoorden op al deze vragen.

Dagelijkse situaties

Tijdens de training Positief en Sterk op het Werk gaan we aan de slag met vijf concrete dagelijkse situaties. Bij elke situatie worden telkens drie oplossingen aangereikt vanuit de wetenschap. U maakt kennis met praktische oplossingen die u helpen om met meer concentratie, enthousiasme en positiviteit te werken. Bovendien maakt u zich concrete technieken meester die u helpen om ook in stressvolle situaties kalm en doelgericht te blijven.

Het programma bevat de volgende onderdelen:

  • Wat veroorzaakt stress?
  • Wat is de link tussen stress, zelfzorg en zelfwaardering?
  • Het Hefboom-principe: eenvoudige tips om grote problemen aan te pakken
  • Oefenen met de eigen vragen

Methodiek

Tijdens de training Positief en Sterk op het Werk gaan we aan de slag met vijf concrete dagelijkse situaties waarbij telkens drie oplossingen worden aangereikt vanuit de wetenschap.

Tijdsinvestering

Deze workshop beslaat 1 dagdeel en kan, naar wens, worden uitgebouwd naar een dagprogramma, inclusief lunch.

Tijdens Positief en Sterk op het Werk werkt u aan de volgende kwaliteiten:

  • Een positieve houding aannemen
  • Uw waarden, innerlijke sterktes en capaciteiten als kompas aanwenden
  • Geconcentreerd en met enthousiasme werken
  • Problemen zien als kansen en uitdagingen
  • Meerdere oplossingen voor een probleem genereren
  • Een open houding naar anderen behouden onder stress
  • Weten wie je bent en waar je voor staat

Ook leert u:

  • Kalm en gefocust blijven onder druk
  • Stresscyclussen doorbreken
  • Positief communiceren
  • Situaties herkennen en betere keuzes maken
  • Goede verstandhouding met collega’s, leidinggevenden en gasten onderhouden
  • Ontspanningstechnieken

Nu inschrijven