
Hotel Revenue Management Essentials
Hoe zorgt Revenue management bij jou voor meer omzet? Revenue management: je hoort en leest er steeds meer over. Afkomstig uit de luchtvaartbranche, maar inmiddels ook niet meer weg te denken in de hotellerie.
Maar daar houdt het niet op! Revenue management is namelijk ook toepasbaar binnen andere sectoren en branches. Denk aan bijvoorbeeld musea, bioscopen, zwembaden, welness, golfbanen, evenementen en evenementlocaties, vergadercentra, horeca, retail etc. Dus eigenlijk overal waar enige vorm van prijselasticiteit mogelijk is.
Maar hoe pas je revenue management succesvol toe? Wat komt er allemaal bij kijken? Wat zijn de randvoorwaarden voor succes? Anders gezegd: Wat is de ‘Essentie van revenue management’?
NHTV geeft jou, in samenwerking met RevenueProfs Nederland, de antwoorden op bovenstaande vragen. In één middag weet je wat revenue management voor jouw organisatie kan betekenen en waar (nieuwe) kansen liggen.

- Wat is revenue management eigenlijk precies?
- Wat kan revenue management betekenen voor uw organisatie?
- Wat maakt revenue management succesvol?
- Hoe meet je dat succes?
Voor wie is deze workshop bedoeld?
Deze sessie is gericht op (operationele) medewerkers en management van hospitality bedrijven die aan het begin staan van een revenue management-proces. Daarnaast is de sessie geschikt voor bedrijven die hun basis willen versterken en meer medewerkers willen betrekken bij het proces van omzetoptimalisatie. Hierbij denken we bijvoorbeeld aan medewerkers werkzaam in/bij hotels, restaurants, cateringbedrijven, musea, bioscopen, golfbanen, wellness bedrijven, zwembaden, etc.
Een actueel beeld van revenue management
Deze sessie is onderdeel van het Executive Education programma van de NHTV. Samen met RevenueProfs bieden we een zeer compleet en actueel beeld van hedendaags revenue management.
De volgende onderwerpen komen zeker aan bod:
- De vernieuwde definitie van het revenueproces
- Het belang en de invloed van betrouwbare data
- Optimalisatie van prijs en capaciteit
- Praktische voorbeelden en berekeningen
- Trends en ontwikkelingen in revenue management.
Data en Programma
- Regardz Gele Kegels, Eindhoven
wo 13 september 2017 - NHTV Academy of Hotel Management, Breda
wo 11 oktober 2017
13:30 uur Ontvangst met koffie/thee
14:00 uur Start RM Essentials
17.00 uur Einde power sessie
17.00 – 18:00 uur Afsluitende netwerkborrel
- Wat kan revenue management betekenen voor jouw organisatie?
- Wat komt er kijken bij revenue management?
- Wat heb je nodig voor succesvol revenue management?
- Hoe meet je het succes van revenue management?
Deelnemers aan de power sessie zijn (weer) helemaal op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Zij kunnen met vertrouwen aan de slag met hun eigen strategie op het gebied van revenue management.
Tarieven
De power sessie is onderdeel van het Executive Education programma van de NHTV en wordt georganiseerd in samenwerking met Revenue Profs (HSMAI Nederland).
- Tarief voor deelname: € 120,- per persoon.
- Leden van de HSMAI betalen slechts € 95,- per persoon.
- Voor leden van RevenueProfs is deelname gratis
(met een maximum deelname van 5 RP leden per sessie)
De workshop vindt plaats bij een minimale deelname van 15 personen. Maximaal kunnen 25 personen deelnemen aan de workshop.
Ik vind het persoonlijk een nieuwe uitdagende tak van sport binnen de hotellerie. Als je het goed wilt doen, moet je hier 100% mee bezig zijn. Dit is voor individuele en kleinere hotels best moeilijk om in te plannen. Toch is het iets waar je op termijn zeker de vruchten van plukt.
Cursusleider
De power sessie wordt verzorgd door Dr. Stan Josephi. Stan is Senior Lecturer Revenue Management op de NHTV Breda met een brede internationale ervaring. Sinds 1998 heeft hij binnen de hospitality industrie uiteenlopende rollen vervuld op het gebied van revenue management en op die manier heeft hij de discipline vanuit verschillende invalshoeken benaderd: als trainer, consultant, opleider en researcher.
Recentelijk heeft hij zijn proefschrift succesvol afgerond aan de Maastricht School of Management waarbij hij de elementen in kaart heeft gebracht die voor revenue managers onmisbaar zijn om producten tegen de juiste prijs in de hedendaagse dynamische en complexe markt te positioneren.
Stan Josephi publiceert regelmatig op het gebied van Revenue Management en zijn laatste bijdrage is het tekstboek “Hospitality Experience: An introduction to Hospitality Management”. Tenslotte presenteert hij regelmatig op internationale congressen over ontwikkelingen op het gebied van Revenue Management.